Pizza Bullar

Publicerad 2017-06-15 14:22:00 i Recept,

Länk
 
 Välj gärna annan fyllning som du gillar.

Ca 40 st

50 g smör 5 dl mjölk 50 g jäst 1 tsk salt 1 msk strösocker 1 ägg ca 13 dl vetemjöl

Fyllning 1 150 g rökt skinka 1 dl svarta kärnfria oliver 1 dl chilisås 2 dl riven ost 1 msk torkad oregano

Fyllning 2 150 g pepparsalami 1 dl svarta kärnfria oliver 1 dl chilisås 2 dl riven ost 1 msk torkad oregano

Pensling 1 ägg ev riven ost ev torkad oregano

GÖR SÅ HÄR

1. Smält smöret. Häll på mjölken och värm vätskan till ca 37 grader.

2. Smula ner jästen i en bunke. Lös upp den med lite vätska. Slå på resten av vätskan samt salt, socker och ägg.

3. Tillsätt det mesta av mjölet, men spara lite till utbakningen. Arbeta till en smidig deg. Låt den jäsa under bakduk i ca 30 min.

4. Fyllning: Strimla skinka eller salami fint och skiva oliverna i tunna ringar.

5. Knåda degen på mjölat bakbord. Dela den i två delar. Kavla ut varje del till en tunn rektangel.

6. Bred ut chilisåsen över hela ytan utom på 1 cm utmed ena långsidan.

7. Strimla över skinka eller salami samt ost och oregano.

8. Rulla ihop den som en rulltårta. Skär skivor, ca 2 cm breda, och lägg dem på plåtar med bakplåtspapper. Låt bullarna jäsa under bakduk i ca 20 min. Sätt ugnen på 225 grader.

9. Pensla bröden med uppvispat ägg. Strö över ev ost och oregano. Grädda dem mitt i ugnen i 8–10 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Webbshop med garn och handarbete under namnet cnsallehanda.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare totalt: Besökare online:
blogglista.se