Sticktips

Publicerad 2017-03-27 17:25:00 i Virk/Sticktips med bl a dubbelstickning,

När man håller på med garn så brukar det bli en hel del restgarner
Har nu upptäckt att det fattas halsdukar uppe i fjällvärlden där vi har stugan
Så här kommer början på den och tips om man inte tycker om att fästa trådar
 
Ni ser den vita tråden hoppas jag lägg den som bilden visar så stickar du in den
 

Så här blir resultatet vid instickningen
 

Och detta är en restgarns halsduk så jag har stickat som vanligt
1 r,1av m
 
 
Ni kan se hur resultatet blir där de vita går över till det röda
 
Och här ser ni nu vad många trådar det kan bli när man håller på
med rester
 
Dessa trådar är bara att klippa av
 
Hade inte så mycket restgarn som jag trodde så den blir lagd åt sidan
tills det blir mer för det blir det ju alltid

Kom gärna med sticktips man blir aldrig fullärd
enkelt eller avancerat spelar ingen roll
 
Lägg ut här i kommentarerna
 
Eller maila
 
 
så lägger jag ut det
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Webbshop med garn och handarbete under namnet cnsallehanda.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare totalt: Besökare online:
blogglista.se