Sockor

Publicerad 2017-03-30 09:05:00 i Virkade/Stickade Strumpor/Tofflor,

Mönstrets ursprung vet jag inte men den kallas Olgasockan
 
Garn:Novitas Polka
Ifrån:CNs Allehanda
 
ca str:37 (är denna)
 
Denna sock kräver nog att du kan sticka en strumpa för jag har bara
själva mönstret
 
Lägg upp 40(48)56(64)
(har lagt upp 56 m på denna)
 
Sticka 2 v am
V1:*2 vridna rm tills,2(3)4(5)rm,1 omslag,2 rm ,1omslag,2(3)4(5)rm,2rm tills
*upprepa*_*v ut=totalt 4 ggr
 
V2:rm
 
Upprepa v 1-2 till önskad längd på skaftet
Sticka 5 cm resår före häl
 
 
 
 
Här ser man den vridna maskan
 
Omslag
 
 
Tar ihop 2 m framifrån
Hur mönstret blir
 
1:resår 2räta,2aviga
2:förstärkt häl  sticka 1 m rät lyft 1 maska,1rät lyft 1
avigsidan avig
 
Avmaskningen gör jag så här
 
Mät foten:exempel är den 20 så stickar jag i 18 cm
börjar hoptagningen så här
 
Sticka till det är 3 m kvar på stickan ta ihop 2 m räta sticka 1
lika på nästa sticka
 
Maskar av varje varv
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Webbshop med garn och handarbete under namnet cnsallehanda.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare totalt: Besökare online:
blogglista.se